Hajdu Márton
“A különös paradoxon az, hogy amikor elfogadom magamat olyannak, amilyen valójában vagyok, azután tudok változni.”
Carl Rogers
Hajdu Márton vagyok, okleveles pszichológus, 2022-ben végeztem Munka és- szervezetpszichológia szakirányon, jelenleg iskolapszichológusként dolgozok egy budapesti általános iskolában. Önkéntesként civil szervezetekben több, mint egy évtizede foglalkozok fiatalok közösségszervezésével, lelki segítségével.
A hozzám fordulóknak biztonságos és empatikus légkört teremtek, ahol képesek szembenézni önmagukkal és megérteni belső világukat, érzelmeiket és gondolkodásmódjukat ahogy a fenti idézetben mondja Rogers. Egy krízisre, nehéz helyzetre félelemmel és szorongással is tekinthetünk. Ha képesek vagyunk megtalálni az erőforrásainkat, amik segítenek, akkor a változás és a fejlődés lehetőségét is nézhetjük.

Egyéni tanácsadásban várok fiatal felnőtteket és kamaszokat, akik életvezetési nehézségekkel küzdenek, stresszkezelésben keresnek segítséget (iskolai vagy egyetemi tanulmányok, előléptetés, kapcsolati konfliktusok terén), dolgozni szeretnének az önbizalmukon, önértékelésükön, motivációs gondokat éreznek, krízist élnek meg munkahelyváltás, szakítás, pályaválasztás terén, keresik identitásukat, megbarátkoznának félelmeikkel vagy fejlődnének az önismeretükben. A közös munka során a pozitív pszichológiai megközelítést is gyakran használom, segítségül hívva az erősségekre való fókuszálást, a hálát és az önegyüttérzést.
Iskolapszichológusként a gyerekek és tanárok mentális egészégével is foglalkozok, legyen szó kiközösítésről, iskolai szorongásról, kiégésről, vagy konfliktuskezelésről. Tanácsadásban is várom azokat az általános iskolás és középiskolás tanulókat, akik szeretnének az önismeretüket, érzelmi intelligenciájukat, stresszkezelési módszereiket fejleszteni, vagy nehezen találják a helyüket az iskolában, kiközösítéstől vagy önbizalomhiánytól küzdenek, esetleg kérdései vannak a pályaorientáció terén. Munkám során rendszeresen fordulnak hozzám szülők nevelési tanácsokért, ezen tapasztalataim is tudnak segíteni tanácsadói munkámban.
Önkéntesen különböző civil szervezetekben már több, mint tíz éve veszek részt csoportok és közösségek fejlesztésében, mentorálásában. Elvégeztem, egy pszichológusoknak szóló trénerképzést, mely rengeteg eszközt adott a kezembe munkahelyi csoportok fejlesztéséhez. Jelenleg általános iskolai és középiskolás diákok számára is tartok önismeretet fejlesztő csoportokat. Hiszem, hogy a csoportban jelen lévő energiák, a különböző gondolatok és érzelmek felszínre hozása, a csoportban való megosztás és visszajelzések élménye jótékonyan hat ki az egyén lelki egyensúlyára is. A csoportban létrejövő pozitív légkör pedig kihat a tagok jóllétére és csoport sikerességére.
Várom civil szervezetek vagy munkahelyi csapatok, iskolai tanárok vagy osztályok jelentkezését, akik közösen vágynak fejlődni. Csoportjaimban lehetőség van a közösségépítésben, kommunikáció fejlesztésében, a vezetői szerep fejlesztésében, munkahelyi szerepek tisztán látásában, konfliktuskezelésben és a bullying megelőzésében fejlődni, mindezt élménypedagógiai módszerekkel egy bizalomteli légkörben.









